دلم خواست

مجبور نیستید بخوانید

دلم خواست

مجبور نیستید بخوانید

3125

جشنواره میراث فرهنگی:

مردم خیال 

آناهید 

نخل برداری تفت 

سیاهان جنوب ایران فرهاد ورهرام

در جستجوی خانه خورشید 

سینمای مستند باستان شناسی محمد رضا اصلانی 

اهالی خیابان یک طرفه 

برج رادکان 

رازهای سرسورن

ملودی سنگ  

همه چیز برای فروش 

خیابان شاعر 

اهواز قدیم 

چغامیش 

گوشه های اصفهان 

ورس 

فروغ کوچه بن بست

3124

مرد مهربون فامیل هم رفت 

آخرین بار که دیدمش چقدر از اینستاگرامم تعریف می کرد و میگفت عکسها را دوست داره 

3123

_پروفایلت بانو 

_حال ندارم فحشت بدم


3122

همیشه طول هفته وزن کم می کردم دورهمی آخر هفته جبران می شد این هفته که فقط نشستم  فیلم دیدم و خوردم و یک کیلو هم اضافه دارم 

خسته شدم از این  همه درگیری ذهنی چاقی لاغری 

3121

دل درد و حالت تهوع دارم بلکه یه بار مسموم بشم بترسم دیگه آت آشغال نخورم 

ولی اگه نصف شب حالم بد بشه نمی تونم از کسی کمک بخوام چون نمی تونم بگم چه کوفتی خوردم 

شایدم علائم کروناست و ... به آرزوش رسید .همین سر شبی داشت خبر می داد  که دختر عموم هم کرونا گرفته و فوری گفت فقط تو نگرفتی. 

ای بدبخت من که کرونا نگرفتنم هم لج اینا را در میاره

فعلا آبلیمو خوردم و یه کاسه هم گذاشتم کنار تخت همینقدر دوراندیش!

3120

<<کوآلاها 99% عمرشان در حال خوردن و خوابیدن هستند و 1% باقیمانده را نیز به دنبال جفت میگردند.اگرپس از مدت کوتاهی جفت پیدا نکنند برایشان اهمیتی ندارد و باز هم غذا میخورند و میخوابند >>

یه نقطه مشترک دیگه با کوالاها پیدا کردم

3119

هر جوری فکر می کنم فعلا  امکان کوچ سبز نیست ولی نقشه ای برای تابستون کشیدم که مامان بفهمه سر از تنم جدا می کنه ولی تصمیمم جدی بشه قطعا کار خودمو می کنم 

مامان هم باید با یه  واقعیتهایی کنار بیاد 

3118

میگه پدرم شهید شده هیچ وقت ندیدمش 

یکی دیگه میگه منم هیچ وقت پدرم را ندیدم مادرم را ترک کرده 

بهشون میگم برید گذشته های پدرتون را کشف کنید 

خودم تا بیست و چند سالگی پدرم را داشتم ولی هر چی می گذره بیشتر نبودنش اذیتم می کنه 

چقدر  سوال بی جواب مونده برام و چند ساله که گذشته اش را جستجو می کنم  جایی که بدنیا اومد ،بزرگ شد، کار کرد و اینجوری بهش نزدیکترم 

3117

همش منتظرم اهالی ساختمون بدون من برن بیرون تا به خلافم برسم و در حال حاضر هیچ خلافی به اندازه فست فود خوردن  مزه نمیده 

خودم خدای اطلاعات تغذیه سالم هستم پس حتما یه مرضی دارم که اینقدر میلم به این آت آشغالا می کشه و حوصله ندارم به دیگران توضیح  بدم پس زنده باد آزادی و سفارش فلافل و هات داگ 

3116

میگه ببینمت میگم گریه کردم زشتم میگه فکر نمی کنی گنده شدی؟ میگم دلم برای پدرم تنگ شده؟ میگه با گریه آروم میشی؟ میگم آره 

تو زندگیم دو تا مرد را خیلی دوست داشتم که الان هیچکدومشون را ندارم. میگه منم دوست داشته باش .میگم تو دوست عزیزمی که اینقدر راحت باهات دردل میکنم. حرفای خل خلکی میزنه حواسمو پرت کنه وسط گریه میخندم میرم رو پروفایل .. میبینم آنلاینه دوباره اشکام سرازیر میشه 

می دونستم بی حوصلگی امروز به دلتنگی و گریه میرسه

3115

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

3114

خواستم بنویسم امروز هیچ کار مفیدی نکردم دیدم حداقل ۵ تا کار مفید تا این ساعت داشتم که برای یه روز بی حوصله همین هم خوبه 

چرا توقعم از خودم زیاده؟

31113

بعد مدتها با ذوق زیاد و بدون خست برای یک مرد هدیه خریدم و چه هدیه شیکی شد و بسیار از کرده ی خود دلشادم 

31112

با پولی که دو سال پیش می تونستم برم اروپا و مثلا به علت آینده نگری نرفتم الان سفر هرات بخارا هم نمی تونم برم 

تنها خریت ی که خیلی به خاطرش پشیمونم 

31111

امروز ۶ تا فیلم دیدم و ۲۱ روز که هیچی هنوز شام هم نخوردم 

همینقدر دیوانه 

31110

ازدواجت هم تبریک میگم

3109

گوجه سبز که به آب بیفته یعنی بهار تمومه

3108

یه کارایی را نمیشه تند تند انجام داد 

مثل دوست داشتن ، نمیشه  تند تند کسی را دوست داشت 

و برعکسش نمیشه تند تند کسی را دوست نداشت 

سیب ها به موقع می رسند،انگورها به موقع می رسند 

محمد صالح علا


3107

۲ بار مسواک زدم و اینقدر بیدار موندم که گرسنه شدم و خوراکی خوردم دیگه حوصله دفعه سوم ندارم چون احتمالا تا صبح بیدارم

این چه زندگیه برای خودم درست کردم 

3106

-خانم پدر بزرگم فوت کرده ما داریم میریم شهرستان کتاب چی ببرم با خودم؟

-خانم دایی مون فوت شده بهشت زهرا هستیم تا ساعت ۲ شاید برنگردیم 

- خانم عمومون کرونا گرفت فوت شد ما رفته بودیم آزمایش بدیم 

-خانم مادر بزرگم هم حالش خوب نیست ما فعلا نمی تونیم از شهرستان برگردیم اینجا نت ضعیفه 

-خانم.....

امسال چه سال بدی بودبرای بچه ها

3105

Appunti per un'Orestiade Africana 


Pier paolo pasolini

31104

خودم کشفت کرده ام

 تو با من می خندی

 با من گریه می کنی

 دردِ دلت را به من می گویی

دیوانه !

دلت برایِ من تنگ می شود

 ضربان قلبت با من بالا می رود

 با سکوتم، با صدایم

 با حضورم، با غیبتم

*

تو مال مَنی

 این بلاها را خودم سَرَت آورده ام

 به من می گویی دوستت دارم

 و دوست داری

 آن را از زبان من

 فقط من بشنوی

 برای که می توانی خودت را لوس کنی؟

 نازت را بخرد

 و به تو دست نزند؟

 چه کسی با یک کلمه

 با یک نگاه

 دلت را می ریزد؟

 بعد خودش آن را جمع می کند و سَرِ جایش می گذارد؟

 چه کسی احساساتت را تَر و خشک می کند؟

 اشکت را درمی آورد

 بعد پاک می کند؟

 چه کسی پیش از آن که حرفت را شروع کنی

 تا تَهِ آن را نَفَس می کشد؟

 دیوانه!

 *

من زحمتت را کشیده ام،تا بفهمی هنوز می توانی

 شیطنت کنی، انتظار بِکِشی، تپش قلب بگیری، عاشق شوی

 تو حق نداری خودت را از من و من را از خودت بگیری

 تو حق نداری، " خودت " را از " خودت " بگیری

 من شکایت می کنم از طرف هر دویمان

 از تو..

به تو..

چه کسی قلب مرا آب و جارو می کند، دانه می پاشد

 تا کلمات مثل کبوتر

 از سَر و کولِ من بالا بروند؟

 چه کسی همان بلاهایی را که من سَرِ تو آوردم

 سَرِ من آورده؟

 من مال توام

 دیوانه!

 *

زحمتم را کشیده ای

 کشفم کرده ای ...

 ...

نترس

 چند سوال می پرسم و می روم...

یک : چند سال پیرَت کرده اند؟

 دو: چند سال جوانَت کرده ام ؟

 سه : از دلت بپرس مال کیست؟

 چهار: اگر جایِ خدا بودی، با ما چه می کردی؟

 پنج: کجا برویم ؟

 دستت را به من بده 

افشین یداللهی

31103

یکی دیگه شوهر کرده من به سختی افتادم 

قبلا اگه این وقت شب تختم را باز می کردم و صدا می داد و خواهرم بیدار می شد فرداش یکمی غر می زد منم منت میذاشتم که اگه یه همسایه پر سر و صدا داشتی می خواستی چیکار کنی حالا یه صدای تخت را تحمل کن 

ولی حالا مجبورم رعایت حال داماد را بکنم 

31102

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

31101

برای بی وفایی هزار بهونه داری 

هزار و یک شکایت از این زمونه داری 

سیاوش قمیشی

31100

بالاخره سال تحصیلی داره تموم میشه خیلی سخت شروع شد ولی هر چی رفتیم جلوتر راضی تر بودم چند تا مهارت جدید یاد گرفتم کلی چالش با خودم داشتم و تغییرات خوبی کردم مهمترینش بالا رفتن تمرکز بود.

نشانه ی خوب بودن اوضاع اینکه این چند ماه به ۲۱ روز نیاز نداشتم چون به صورت خودکار از وقتم استفاده مفید می کردم حالا بعضی وقتها هم اگه کم کاری بود از خستگی و فشار روانی بود 

هنوزم ۲۱ روز را لازم ندارم ولی بهتره دوباره شروع کنم چون با تموم شدن کلاسها نظم زندگیم کمتر میشه پس پیشگیری بهتر از درمان است 

3199

مشقامو ننوشتم و جرات نمی کنم به استاد جان پیام بدم 

خب فیلمه سخت بود منم بی حوصله بی تمرکز خسته 

3198

وقتی تا ۲ نصف شب گوشی بدستیم و تو اینترنت .. چرخ می زنیم همسر جان فکر کنه داریم با کی چت می کنیم و فرداش کار نکرده را از چشممون در بیاره

3197

میگه مشغول زبان و سایتم کی به نتیجه برسه و جواب بده 

میگم کارای منم یه عمره که قراره جواب بده و داده چون برای من مسیر مهمتر بوده تا مقصد و  از مسیر لذت بردم 

3196

راحت باش هیچکس نمیاد جای تو 

محسن یگانه

3195

خواب به موقع  و کافی ، تنها رفتار انسانی بود که درست انجام می دادم   که اونم از دست رفت 

3194

هر دفعه که اومد تو زندگیم مثل بازی مار و پله رفتم تا خونه ۹۹ و اونجا نیشم زد و رسیدم به خونه ۲ 

3193

همکلاسی قدیمی فامیل داماده و اسراری از جوونی هام و درگیری های من می دونه که همچنان دغدغه ی زندگیمه و مسخرگی زندگیم همینه 

یعنی یک دور ۲۴ ساله زدم  بازم سر خونه ی اولم 


3192

مامان می خواد  زندگی و خاطرات هفتاد ساله اش را برای داماد تعریف می کنه داماد هم مودبانه گوش میده و مغز ما هم که برای بار هزارمه میشنوه دنگ دنگ می کنه 


3191

امروز حداقل سه تا آدم بالای چهل سال اون متن مسخره را استوری کردند تازه یکیشون شاکیه چرا بقیه جرات نمی کنند استوری کنند !

پیشی بیا منو بخور 

3190

هر چی به زندگیم نگاه می کنم می بینم عرضش خیلی بیشتر از طولش بوده حتی به غلط !

فقط به خاطر یک خریت در سه سال اخیر در یک مورد به خودم بدهکارم که بعد واکسن جبران می کنم 

3190

از اینکه دیگران را در مورد خودم به اشتباه بندازم لذت میبرم چه خوب چه بد 

3189

دقیقا با  همونی که بهش نظر دارم بدترین چت دارم و ادبیاتم میشه مثل پیرزن ۸۰ ساله عهد قجر اون وقت با بقیه...


3188

میگه برو فلان برنامه را ببین درباره زندگی بعد از مرگه و آدم هایی که از مرگ برگشتند 

میگم چرا باید همچین برنامه ای را ببینم؟ 

میگه ببین تا بدونی بعد مرگ چه اتفاقاتی میفته 

میگم الانم دارم بعد مرگ زندگی قبلیمو می بینم که خیلی هم خوبه بعدی هم پیش بیاداگه منم که  بازم لذت میبرم پس هر شکلی می خواد باشه 

3187

شماره ی آدمها یادمون میره 
قیافه شون
فامیلیشون 
اسمشون 
و حالا خودشون 
فراموشی اونقدر که فکر می کنیم بد نیست مهم حسیه که از آدمها و خاطراتشون برامون می مونه و اگه کسی از زندگی من رفته ولی روی روح من حتی برای یک بازه زمانی کوتاه اثر خوب داشته یعنی ارتباط خوبی با هم داشتیم بقیه اش چه فرقی می کنه